News

Media

Prago přeskočili další, vyšší laťku – plné hodnocení CD Vážná Hudba v recenzi na iREPORT.cz

2013_0729_ireportcz_recenzeTak hurá. Viktor Mašát je chodící důkaz toho, že i ve „velkém“ a „zavedeném“ médiu může být redaktor, co se nestal „sochou běžícího muže“ a desku, na kterou se chystá napsat recenzi, nejdříve naposlouchá a nechá působit a svůj díl napíše teprve když čas uzraje. Měsíc a půl po vydání je celkem dost, ale když si jeden tu recenzi čte, to čekání se vyplatilo.
Viktor Mašát desku Vážná Hudba nepitvá, i když by si o to kolekce Katových pecek s pracovním názvem Katologie možná taky říkala, ale po povrchu neklouže už vůbec. Viktor Mašát pro vás nesepsal nudný elaborát referátového typu na 10 stran, ale na rozumném počtu znaků se mu daří čtivým způsobem novou desku vystihovat. Kloboučku pro texty: „Že jsou texty opět o třídu jinde než zbytek naší scény, krásně ilustrují ty skladby, jež rapper věnuje svým věčným trablům. Těžko najdete někoho jiného, kdo ve své písni potřetí vypráví zase ten samý příběh, ty stejné přítěže a přesto to opět podá jinak, najde nová slovní spojení a „mnohasmysly“ tak, aby to do sebe perfektně zapadalo. Posun je znát i v občasném zabroušení do filozofičtějších témat, jež dříve neměly takový prostor.“ přibyl i klobouček pro muziku: „Zlepšení je cítit i po hudební stránce. U Katových beatů je znát progres i snaha naslouchat muzikantům v kapele. Do party jejich tvořitelů přibyl silný hráč – Ondřej Žatkuliak, zvukový mistr a jeden z prvních, kdo se v našich končinách snažili o živý hip-hop. Vrcholem této spolupráce je duel beatů v skladbě „Kramle“, kterážto je díky autorství obou rozdělena do dvou různorodých celků. Přitom budování atmosféry v hudební složce je, pakliže máte silné a posluchačsky náročné texty, nesmírně důležité. Nebylo-li by hravé hudby, upadl by mozek do monotónnosti a těžko by dokázal vnímat básnické obraty, jež jsou Katovi vlastní.“ A výsledek? Výsledkem je, tadada ta ta dá, plné hodnocení 7/7. Wau.
Jak sedne tahle recenze vám nejlépe zjistíte, když si jí celou přečtete přímo ZDE:

Zpět