News

Media

Rap ve válce barev a slov – recenze V Barvách v Lidovkách

V úterý 20.9. v tisku jménem Lidové Noviny, o den později i na webu těchto novin familiérního názvu Lidovky.cz. Co? Nová recenze na desku V barvách od Prago Union z klávesnice renomovaného hudebního publicisty jménem Pavel Klusák.
Jaké nové odstíny Prago Union nám osvětlí? Pár jich najde, to bez pochyb. Začne tím, že z Dezorient Expressem se Prago stali kapelou, která urazila řádný kus na cestě k posluchačům za hranicemi hiphopu. Kam dorazili teď? Jak autorovi šmakuje „Katův barevný šleh“? Jak cení jeho textařství ve stávajícím domácím kontextu „Obecné, bloudivé hledání mezi frázemi o pocitech a lásce se vžilo natolik, že může být důvěřivějším publikem pokládáno ne za politováníhodné selhání, ale za styl a tradici.“? Cení. Bere ho jako zástupce nové generace textařů, která „na to jde jinak a přináší čerstvý závan“. Při srovnání s Xindlem X ho jen tak trochu mrzí, že svoje nadání tak trochu vzdal ve jménu formálního zadání lehce svazujucího konceptu nové desky: „Loňským albem Dezorient Expres ukázal, že umí stavět vlastní svět v detailech i celku. Že ze sebe sype stovky slov proto, aby těmi nejpovedenějšími popsal trochu groteskní existenci dospělého kluka, který se rozhlíží, jak skloubit hiphopové drzé hledačství s nástupem středního věku. I letos zůstává mezi umluveností Xindla a Prago Union rozdíl několika tříd. Jenže s albem V barvách Kato dokázal právě tu věc, kterou scéna absolutně nepotřebuje: že i při realizaci formálního zadání to skončí čímsi slušným.“
I tak to ale podle přísného autora skončilo „čímsi slušným“, tak asi dobrý :) Celou tuhle stejně sáhodlouhou jako zajímavou recenzi najdete ZDE

Zpět