Media

Písničky na Dezorient Expres jsou osobní, říká Kato

Již je tomu několik týdnů, co vyšlo nové album Prago Union nazvané Dezorient Expres. Tato deska se stala jednou z nejprodávanějších desek za poslední období, což značí její vysokou kvalitu. Ty si teď můžeš přečíst rozhovor z pořadu Interview s Katem, právě z Prago Union…

HHS: Nejdřív takový ty obecnější dotazy. Jak je to teď se složením Prago Union? Oni se tam dřív Djs střídali…
Kato: No rozhodně nas nikdo jen tak nesloží. Tak Dj byl Skupla, a teďkon není. Skupla ted hraje s partou Gramy Gramatiky, takovy mladý nadějný kluci. Ne, že bysme se nebavili, vsechno probíhá v pohodě, ale z důvodů, který není třeba rozebírat spolu nehrajem. Desku nascratchoval Dj Matro, kterej normálně hraje s Gambers Reprs. A je to fešák, bude se holkám líbit

HHS: Když si děláš beaty a rapuješ, jak to děláš? Jak to kombinuješ?
Kato: Kudy chodím, co mě napadne, to si zapisuju, klidně i slovní spojení nebo kousky textů. Pak dělám beaty a když přijde nějakej beat, kterej se mi líbí, nebo nápad na refrén a tak, proberu ty papírky, dám si stranou co by mohlo pasovat. Už nejsem nejmladší, tak si nemůžu sednout na prdel a napsat celej text najednou.

HHS: Tys dělal před Prago Union solo, jak tě napadlo udělat Prago Union?
Kato: Já jsem oficiálně nikdy nevydal desku. Byl jsem solo, ale lákalo mě to dělat, a nevědel jsem jak to pojmout, a vlastně v tý době měl Dědek stejnej problém, tak jsme to dali dohromady. Proto se to jmenuje Union, protože to byla taková koncertní parta dvou MCS a jednoho Dj.

HHS: Cos dělal těch 5 let mezi HDP a Dezorient Expres?
Kato: No byly to 4 roky, a hned jsem nezačal, sbíral jsem zážitky, na každou desku se vypíšu z toho, co ve mě zrovna je, takže musím chvilku žít, abych něco nažil a měl o čem psát. Intenzivní práce na tom začaly tak před rokem a půl a od tý doby jsem seděl buď jenom v práci nebo u počítače.

HHS: Můžeš nějak srovnat atmosféru a postupy v nahrávání HDP a Dezorient Expres?
Kato: Probíhalo to stejně, akorát že u HDP jsem na tu míchačku celý věci odvezl studio jinam, abych to mohl dělat nahlas, a měl jsem s sebou kamoše, dělali jsme to společně. Zatímco teď to zůstalo doma a dělal jsem si to celý sám. Tam byli hosti a tady žádný nejsou.

HHS: Proč tam nejsou žádný hosti?
Kato: Nevím, já hosty oslovuju, když to chce ta písnička.Takže tady v tomhle případě si ty písničky neřekly. Jsou podle mýho osobní. A je zbytečný tam cpát hosty jenom proto, abych dělal machra.

HHS: Na produkci se podílel Paulie Garand, jak tě oslovil?
Kato: Slyšel jsem první desku BPM, která se mi libila a přišlo mi to hodně fresh a narozdíl od větsiny produkce to bylo originální. Ale fakt ti neřeknu, jak jsem se s nima potkal. Ale rozhodně to bylo díky první desce.

HHS: Na jakym labelu deska vychází?
Kato: Strojovna a distribuci má EMI.

HHS: Tys měl křest před tejdnem. Jak to probíhalo?
Kato: Křest byl supr. Atmosféra taky super, lidí 700, byl jsem nervózní, ale lidi byli super, nalazeni na naší vlnu. Ale byl jsem z toho na měkko.

HHS: Na desce je 21, v podstatě 22 tracků. Proč je to tak nacpaný?
Kato: Asi jsem měl hodně nápadů, a ještě mi nějaký zbyly.

HHS: Probíhá natáčení klipů k týhle desce?
Kato: Klip k Myšlenkovýmu pochodu je hotovej. Udělali ho bratři Zachové a je ručně malovanej.

HHS: Plánuješ nějaký další klipy? Na minulý desce byl vysoko-rozpočtově vypadající klip Zvyřátka.
Kato: Vypadal tak. On to teď nemá kdo zaplatit. Ale uvidíme do budoucna. Pokusíme se neprochlastat těch pár korun a vrazíme to kdyžtak do klipu.

HHS: Deska HDP přinesla obrovskej boom a spoustu fanoušků. Čekals to?
Kato: Nečekal. Ale snažil jsem se udělat nějakou dobrou a upřímnou muziku, po svým, aby to nebylo to, co dělali ostatní. Chtěl jsem udělat něco co nebude plýtváním času lidí co to poslouchají.

HHS: Ty jsi spolupracoval se zahraničníma interpretama (Masta Ace, Cali Agents) v době, kdy to u nás skoro nikdo nedělal. Jaký to bylo?
Kato: Pro mě super. Dobrej zážitek, pomohlo to písničce. Jsem rád, že jsem s nima mohl nahrávat i naživo, že to neprobíhalo jenom přes internet. Jsou to lidi, který respektuju už dlouhý léta.

HHS: Vidíš nějaký význam ve spolupráci toho americkýho, nebo anglickýho a českýho rapu?
Kato: Pro muziku to určitě význam má. Nedělám si iluze, že by si toho všimnul někdo venku, ale potěšilo mě, že Masta Ace si to dal na svoje výběrový desky.

HHS: Přemejšlel jsi o nějakým zahraničním jménu i na tuhle desku?
Kato: Měl jsem seznam pěti MC’s a dvou producentů, se kterejma bych chtěl delat a tři z těch MC’s a jeden producent byli i na HDP. Ale ty písničky se vyvinuly tak, že jsem ani nikoho neoslovoval.

HHS: Přemejšlíš už teďka o další desce? Nějaký plány nebo i název?
Kato: Po HDP to takhle moc nebylo, ale už bych teď měl nějaký nápady. Určite bych to chtěl udělat dřív, než to bylo teďka.

HHS: Říkal jsi, že ti zůstalo hodně věcí co se nevešlo na Dezorient Expres. Co s tím?
Kato: Spíš to dam na web, nebo to tam dokonce je, někdo to stáhnul z rádia a dal to na youtube. Zbytek tam dám asi já. Ale další desku z toho patlat nebudu.

HHS: Proč není pecka Zakázaný ovoce na albu?
Kato: Protože se dělaj cd jenom na 80 minut. A bylo potřeba dát nějakou písničku stranou.

HHS: Oslovila tě poslední dobou nějaká česká deska?
Kato: Určitě mě něco oslovilo. BPM mě bavěj, a je tu pár dalších kapel co si jedou svý, ale chtělo by to určitě víc. Rozhodně Halucinace ze třetího patra stojí za poslech.

HHS: Neplánujete udělat track Chaozzu po letech?
Kato: Když bude dobrej nápad a muzika, tak klidně, ale jinak ne.

HHS: Jak jsi na tom hudebně? Když děláš beaty, tak i sampluješ takže nějakej přehled mít musíš. Co tě baví ze současnosti i minulosti?
Kato: No tak z přítomnosti breakbeatový věci a jak dělám ten rap, tak si nestíhám držet přehled v čemkoliv jiným. Ale z minulosti soulouvý a jazzový věci. Taková černá muzika.

HHS: Kolik stojí deska Dezorient Expres?
Kato: 300

HHS: Máš ještě něco co bys řekl posluchačům?
Kato: Nooo čau.

Za HipHopStage:
Otázky a realizace rozhovoru: Rusty, Pedro
Korektura, doprovodný text: Mia, Honza

Zdroj: hiphopstage.cz

Zpět